FANDOM

Morten Nielsen
Morten Nielsen
Personlig Information
Fulde Navn Morten Nielsen
Fødselsdato 7. oktober 1992
Fødested Viby, Danmark
Højde 183 cm
Vægt 80 kg
Position Midtbane (box-to-box)
Klubinformation
Nuværende Hold Aarhus Soccer Club
Spillernummer 8
Ungdomskarriere
Hold AGF
Seniorkarriere
Sæson 1 -
Sæson 2 -
Sæson 3 BV Merkuranerne 2012
Sæson 4 Aarhus Soccer Club
Sæson 5 Aarhus Soccer Club
Sæson 6 {{{Sæson 6}}}

Morten Nielsen (født 7. oktober 1992) er en dansk fodboldspiller, der spiller på midtbanen for Aarhus Soccer Club i YFC League.

PrivatlivEdit

Morten Nielsen voksede op i Aarhusforstaden Viby. Som barn stiftede han kendskab med en masse forskellige sportsgrene, men i sidste ende var det kun fodbold og løb, der hang ved. I takt med, at sport tog mere og mere af hans tid, blev han til sidst nødt til at vælge mellem fodbold og løb - og det blev altså fodbolden, der vandt.

Som 15-årig skrev han kontrakt med AGF, hvor han som 18-årig fik debut på førsteholdet. Grundet uenigheder med træneren valgte han ikke at forlænge kontrakten, og han rejste derfor til Qatar i håb om at sikre sig en kontrakt med et YFC League-hold. 

Klubkarriere Edit

BV Merkuranerne 2012 Edit

Som 21-årig skrev Morten Nielsen under på en kontrakt med BV Merkuranerne 2012. Klubben var på daværende tidspunkt ledet af Manuel de la Blache, som så potentiale i ham. Halvvejs igennem sæsonen blev klubben dog overtaget af Roberto Valenciano, der ikke mente, at det ikke var værd at forlænge Morten Nielsens et-årige kontrakt.

Aarhus Soccer Club Edit

Morten Nielsen skiftede transferfrit til Aarhus Soccer Club i sommerens transfervindue. Efter det ikke særligt succesfulde ophold i Tyskland var det vigtigt for ham at komme tilbage i vante rammer, og han sagde derfor ja til en to-årig kontrakt, som den daværende manager Nelson Zuma.

Midt i kontraktperioden begyndte Nelson Zuma dog at være meget fraværende. Det var efterhånden sjældent, at spillerne så ham, og det fik Morten til at overveje, om han burde søge andre græsgange, når kontrakten nærmede sig sit udløb. Heldigvis valgte bestyrelsen dog at fyre Nelson Zuma og ansætte tyske Marko Ulreich, og spilleglæden begyndte at vende tilbage i det aarhusianske. I midten af sæson 5 valgte Morten derfor at underskrive en kontrakt på 2½ år med Aarhus-klubben.