FANDOM

Morten Johnsson
Ishak
Personlig Information
Fulde Navn Morten Johnsson
Fødselsdato 2. december (23 år)
Fødested Norrköping, Sverige
Højde 180 cm
Vægt 77 kg
Position Venstre back
Klubinformation
Nuværende Hold Aarhus Soccer Club
Spillernummer 27
Ungdomskarriere
Hold IFK Norrköping
Seniorkarriere
Sæson 1
Sæson 2
Sæson 3 The Danish Fighters
Sæson 4 Aarhus Soccer Club
Sæson 5 Aarhus Soccer Club
Sæson 6 {{{Sæson 6}}}

Morten Johnsson (født 2. december 1991 i Norrköping, Sverige) er en svensk professionel fodboldspiller for Aarhus Soccer Club, hvor han er viceanfører. Mortens foretrukne position er venstre back

Privatliv Edit

Morten opvoksede i Norrköping, Sverige, hvor han var den yngste af fire børn. Her bor han stadig, med sin forlovede, Evelyn Amundsson.

Klubkarriere Edit

Ungdomskarriere Edit

Morten Johnsson spillede alle sine ungdomsår hos IFK Norrköping's U-hold. Her var han med til at vinde det svenske mesterskab både som U17, U19 og U21.

Seniorkarriere Edit

Morten skrev under på sin første professionelle kontrakt med holdet The Danish Fighters, hvor Jens Jacobsen var manager. Mortens debutkamp blev mod Olympique Strasbourg, hvor holdet tabte med hele 13-0. Midt i sæsonen trådte Jens tilbage som manager, hvorefter Nelson Zuma tog over. På trods af den hektiske tid, havde Morten en fornuftig debutsæson, hvor han med 6 assists blev den forsvarsspiller med flest assists. Dette blev især gjort muligt gennem samarbejdet med Bataar Borjigin og Steven McSmith. Holdet endte på en 6. plads i sæson 3.

I sæson 4 skiftede klubben navn til Aarhus Soccer Club. Den første halvdel af sæsonen var et rent kaos med spillere, der udtrykte utilfredshed med Nelson Zuma, hvilket reflekteredes i spillet. 3 sejre i de 9 første kampe, og der blev snakket om nedrykning i Aarhus. Men halvvejs i sæsonen blev Nelson Zuma fyret, og Marko Ulreich blev den nye manager, og med 11 point i de sidste 9 kampe formåede Aarhus Soccer Club at blive i YFC League. Samtidig blev Morten nomineret til årets back, hvor han fik 3. pladsen.

I starten af sæson 5 blev Morten udnævnt som viceanfører for Aarhus Soccer Club.

Hæder Edit

Klub Edit

Morten Johnsson har endnu ikke vundet et trofæ.

Spiller Edit

3. plads som Årets Back i sæson 4.