FANDOM

Dario Severinsen
Dario nr245
Severinsen's profilbillede på YFC

Fødselsdato

1/7 1985

Fødested

Fredens Sogn, Danmark

Højde

185

Position

Målmand

Nuværende Hold

C.D. Monterrey

Spillernummer

5

Ungdomskarriere

No information

Seniorkarriere

BV Merkuranerne 2012 (S 1-4), C.D. Monterrey (S 5-??)

Navn: Dario Severinsen

Nationalitet: Dansk

Alder: 29 år (Sæson 5)

Nuværende klub: CD Monterrey (sæson 5)

Tidligere klubber:  BV Merkuranerne 2012 (sæson 1-4)

Hæderspriser: 

  • Årets Keeper (Sæson1) Kåret af Footpages
  • Årets Keeper (Sæson 1) Kåret af Fodboldforbundet
  • Pokalfinalist (Sæson 2)

Klublegenden Edit

Dario Severinsen fik sit største drøm opfyldt, da tyske BV Merkuranerne 2012 henvendte sig, da YFC så dagens lys for 5 sæsoner siden. En professionel kontrakt, så han nu kunne leve af det som han havde haft som hobby, nemlig som fodboldspiller. Tidligt i sin amatørkarriere hjemme i Danmark, havde han udvist en attitude uden lige på banen. Kommanderende og med et godt overblik, var han med til at stabilisere et forsvar uden lige, og det varede ikke længe før at den danske klub, OB, var på banen med en prøveperiode. Dario afviste prøveperioden, da han ikke ville være 3. violin i en klub i Danmark, men han foreslog selv, at han gerne ville være med til at spare til træningerne, og beholde sin egen plads som 1.målmand i sin klub. Dette blev accepteret af OB, og gennem en dansk scout, blev Manuel de la Blache gjort opmærksom på denne farvestrålende keeper i Danmark.

Manuel de la Blache fik overtalt Dario til at slutte sig til sin trup i Tyskland, og at han ville være 1.valg på målmandsposten i den nyopstartede liga, YFC. Dario Severinsen var ovenud lykkelig over denne udsigt, så flyttebilen blev bestilt og fik transporteret inventar til Ruhr-Distriktet hvor BV Merkuranerne 2012 havde hjemmebane.

Ikke mange havde spået klubben den store succes, men via flot spil i nogle kampe, opnåede klubben en flot 5. plads i den første sæson i YFC. Det gav blod på tanden, ikke mindst hos Dario Severinsen. Han ville mere, og troen på at kunne komme i top 3 var inden for rækkevidde. Desværre fulgte klubben ikke med, og i de efterfølgende sæsoner blev det til henholdsvis en 4. plads (sæson 2)  og en 7. plads. Men en ting kunne man ikke tage fra BV Merkuranerne. De havde en ILDSJÆL i målet, som gav alt hvad han havde i sig i kampene, og var utrolig vellidt både på og uden for banen. 

I sæson 4, 2 dage inde i transferperioden om sommeren, kom bomben for BV Merkuranerne. Manager Roberto Valenciano fratrådte sin stilling, efter en skuffende sæson 3, hvor han skulle overtage æraen fra Manuel de la Blache, der havde været nød til at trække sig som manager. En mentor for Dario Severinsen var væk, og en ny mand kom ind. Hurtigt blev Dario Severinsen en allieret for Roberto Valenciano, for Roberto ville absolut ikke lægge sig ud med en mand som Dario, der havde så meget indflydelse på BV Merkuranerne. Så da Roberto Valenciano selv stoppede i sæson 4, så tilbød Dario Severinsen, som den klubmand han er, at overtage som midlertidig manager indtil transfervinduet var lukket, eller der var ansat en ny manager. Det var hårdt for Dario, for de fleste spillere havde allerede skifte klub, og Dario har selv udtalt: "Havde jeg vidst, at Roberto stoppede i transferperioden, så havde jeg kunne tiltrukket nogle af de store spillere i YFC-regi. Men jeg måtte nøjes med de unge knægte, men det er jeg selvfølgelig også stolt over, og nu må vi få det bedste ud af den trup vi har". Spillere som Akili Faye, Jimmi Elley, Frederik Lindberg, Sebastian Midtgaard og Gerth Munken var det nye kuld spillere der skulle hjælpe klubben frem mod bedre tider sammen med Zac Schmidt, Samuel Jerome Bryant, Andrei Kirilenko, Maxime Briand, Natanael Leandro, Alexandre Lazovik og Daniel Mujica. Ung spillertrup, men Dario havde en tro på at holdet kunne klare skærene. 

Så op mod den første kamp i sæson 4, skulle BVM op mod den klub som havde investeret mest, nemlig Ultimatum F.C. Dario har gjort sit til at levere et fantastisk resultat, da man på udebane slår mesterskabsfavoritterne med 2-1. Efter de første 9 runder af YFC League, så havde BVM skrabet 13 point sammen, og man fornemmede en ro i klubben, at de unge drenge gjorde det godt, og at klubben nok skulle klare sig fri for nedrykning i denne sæson, som man ellers havde spået dem til. En tro som den tidligere manager Manuel de la Blache også havde, og det var med stor glæde at Manuel de la Blache blev genansat i hjerteklubben. Dario Severinsens mentor var tilbage, og mentalt virkede BVM som et hold der virkelig ikke kunne brydes. 

Men hovmod stod for fald. 1 point i de sidste 9 kampe, gjorde at klubben endte på 9. pladsen og dermed nedrykning til YFC Division. En mavepuster for hele klubben, dens setup og ikke mindst Dario Severinsen. Klublegenden var nu fritstillet fra BVM, og skulle på klubjagt. Hvor skulle karrieren fortsætte?

CD Monterrey, den nye klub i YFC League i sæson 5, blev klubben som løb afsted med Darios underskrift. Der havde været 4 klubber i spil, som ville have Dario som 1.keeper. Men visionen og idéerne fra Monterrey gjorde udslaget, som fik kontrakt med Dario Severinsen i 5 sæsoner.