FANDOM

Andreas Nielsen
Andreas
Personlig Information
Fulde Navn Andreas Nielsen
Fødselsdato 3. oktober
Fødested Randers, Danmark
Højde 198 cm
Vægt 92 kg
Position Målmand
Klubinformation
Nuværende Hold Jericoacoara S.C.
Spillernummer 1
Ungdomskarriere
Hold Randers FC, Ajax
Seniorkarriere
Sæson 1 -
Sæson 2 The Danish Fighters
Sæson 3 The Danish Fighters
Sæson 4 Aarhus Soccer Club
Sæson 5 Jericoacoara S.C.
Sæson 6 Jericoacoara S.C.
Andreas Nielsen (født 3. oktober) er en fodboldspiller fra Danmark, der er målmand i den brasilianske klub, Jericoacoara S.C. i YFC-League.

Klubkarriere Edit

The Danish Fighters Edit

I en alder af 21 år blev den unge danske målmand opdaget i den hollandske talentfabrik Ajax af det danske YFC-League hold The Danish Fighters, som på det tidspunkt havde Jens Jacobsen som træner. I løbet af det første halve år spille Andreas fast, men med knapt så solide kampe, hvor der af og til blev oplevet drops.

Dette gjorde, at den ambitiøse træner valgte, at forstærke på målmandsposten i vintertransfervinduet, hvor australske Mark DeLight kom ind, og satte sig på målmandsposten, hvor den danske målmand måtte nøjes med en plads på bænken.

Dette fortsatte ind i sæson 3, hvor DeLight stadig var førsteprioriteten. Midt i sæsonen måtte Jens Jacobsen pga. familiære forudsætninger måtte stoppe, kom sydafrikanske Nelson Zuma til klubben. Dette ændrede dog ikke på målmandsposten, hvor DeLight stadig var førstevalg i klubben, og det fortsatte han med indtil han stoppede karrieren efter sæsonen. Her blev klubben også indkøbt af nogle af Zumas sydafrikanske investorer, og klubben skiftede navn til Aarhus Soccer Club.

Aarhus Soccer Club Edit

DeLights karrierestop banede vejen til førsteholdet for Andreas Nielsen, som dermed blev førstevalg i klubben igen. Da sæsonen nåede transfervinduet var Nelson Zuma blevet særdeles upopulær i Aarhus SC. Sydafrikaneren mødte sjældent op til træning, og var generelt meget fraværende, hvilket gjorde, at Andreas Nielsen valgte at udnyttet Boston-reglen, da hans kontrakt udløb ultimo sæson 4. Der accepterede han kontraktudspillet fra Jericoacoara S.C.

Jericoacoara S.C. Edit

Fra starten i sæson 5 startede Andreas Nielsen træningen i Brasilien, hvor han spiller fast på målmandsposten. Op til sæson 6 forlængede Andreas Nielsen sin kontrakt med brasilianerne, så han vil være at finde i Brasilien i de efterfølgende fem sæsoner.

Hæder Edit

The Danish Fighters Edit

Rundens hold – 2. spillerunde sæson 2.

Aarhus Soccer Club Edit

Rundens hold – 2. og 8. spillerunde sæson 4.

Jericoacoara S.C. Edit

Rundens hold – 8.delsfinale i YFC-Pokalen 2. kamp

Individuel hæder Edit

Andreas Nielsen har endnu ikke opnået individuel hæder.